2 september 2012 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Trees Ex - WaarBenJij.nu 2 september 2012 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Trees Ex - WaarBenJij.nu

2 september 2012

Blijf op de hoogte en volg Trees

02 September 2012 | Oeganda, Kampala

Lieve lezer,

Zondagmiddag in Entebbe, met uitzicht op vliegveld en aangrenzende Victoria Meer. Supersnel internet en dus de gelegenheid om te downloaden, te surfen en mijn blog snel en gemakkelijk bij te werken. Wat een luxe.

Waarom in Entebbe? Linda en ik regelden samen het uitzwaaien van mijn zus Monique vrijdagavond en het ophalen van Linda’s bezoekers morgen. Delen van auto en benzine scheelt veel geld. En delen van gezelligheid en hotelkamer in dit prachtige guesthouse geeft nieuwe energie voor nieuwe term van hard werken en weer helemaal tussen Ugandezen. En we helpen elkaar met voorbereiding van de workshops. Doet ons allebei goed, zo samen uitwisselen en delen. We vullen elkaar goed aan. Linda, gewend aan voorstructureren en plannen, ik meer gewend aan kijken wat er leeft en wat er komt. Zo komen we deze regenachtige en koele zondagmiddag goed door.

Een paar weken vakantie gehad.

Scholen dicht, CCTs naar huis, campus leeg, en plannen doe je hier niet voordat het geld binnen is, dus “noodgedwongen” meer toerist dan “ontwikkelingswerker”.

Uganda heeft prachtige natuurgebieden en natuurlijk zijn we op zoek geweest naar fascinerende wilde dieren, betoverende bergmeren, uitzinnig gekleurde vogels, en mooie uitzichten. En op die plekken vind je dan ook luxe westerse accommodaties. We hebben ervan genoten en de foto’s geven een beeld. Toerist zijn kan niet zo lang, want alle toeristische attracties hier zijn duur, de prijzen gebaseerd op portemonnees van rijke westerlingen.

Dus ook een rustige week met Monique in mijn huisje op PTC. Klusjes doen, lezen, luieren en genieten van heerlijke weer. Paradijsje.

Dinsdag weer aan de slag en maar hopen dat mijn CCTs, de Principal en mijn baas de DPO mijn plannen kunnen omarmen en net zoveel zin hebben als ik om er een mooi laatste school term van te maken.

Een jubelberichtje, realiseer ik me. Maar zo voelde ik het ook de afgelopen weken. Bezoek van vriendin Oda en zus Monique was heerlijk.

Volgende keer probeer ik weer meer te schrijven over de ‘always conflicting, deplorable and challenging situations’ die ik hier ook tegen kom. Ik probeer ook deze kanten van ontwikkelingsland Uganda te blijven zien en me ook hierover te blijven berichten. Want het is hier armoe en corruptie, slechte gezondheidszorg en belabberd onderwijs. Maar de mensen hier overleven en zijn sterk.

Ik hou jullie op de hoogte.



Trees



  • 02 September 2012 - 19:17

    Chantal:

    Prachtige foto's!!!!
    Nu heerlijk in Entebbe, geniet ervan! Succes ook weer volgende week. Lief dat jullie even belde. x

  • 02 September 2012 - 22:10

    Vera Ellen:

    Ha lieve Trees,
    Wat geweldig om jouw bericht op Mari's eerste Santiagoverslagje te lezen...fijn om ook weer te horen hoe het jou gaat en hoe leuk je had met Oda en Monique. Ik mail je nog uitgebreider deze week.
    liefs vera ellen

  • 03 September 2012 - 09:18

    Jan Andeweg:

    Dag Trees,
    Fijn dat je bezoek hebt gehad en een stukje van jouw woon- en werkomgeving met hen hebt kunnen delen. Dat is goed voor de emotionele accu. Even vakantie en de energie accu weer opladen. Dingen samen doen met een collega, elkaar aanvullen en enthousiasmeren. Een radertje mogen zijn dat communiceert en organiseert met anderen. Hou vol, ga door, blijf positief denken en doen. Begin met laag hangend fruit. Met dat wat bereikbaar is. Ook Keulen en Aaken zijn niet op 1 dag gebouwd.

  • 03 September 2012 - 10:19

    Naat In Uganda:

    een vrolijke jubelstemming... dat hoort erbij als je vakantie hebt en lekker tijd hebt gehad om van al dat nieuwe, moeilijke, frustrerende, uitdagende, lekkere ugandeese te ontspannen. Goed dat je weer nieuwe energie hebt om zometeen vanuit jouw welbetaalde middenstands bestaan - want dat is het toch vanuit een ugandees perspectief - werk te doen waar dat belabberde onderwijs van de arme ugandees misschien net wat beter van word.
    we wachten hier op je...en het wasmachien ook.

    naat

  • 03 September 2012 - 11:50

    Marleen:

    Ha Trees,
    Lees dat je enorm hebt genoten. En nu is het weer tijd voor andere dingen.
    Goed hoor en wat een onderneming van die oudste zus van mij.

    Liefs Marleen en succes met alles.

  • 05 September 2012 - 07:24

    Marleen VN:

    Ha Trees, wat een prachtige foto's - zowel van de dieren als van de kinderen! Ik zie zó een Novib-kalender voor me.... Fijn dat je even echt vakantie kunt houden, weg van de beslommeringen en de zorgen. Dan kan je je batterij weer een beetje opladen voor het volgende seizoen. Veel succes, MarleenvN

  • 06 Oktober 2012 - 23:14

    Paulien:

    ha Trees,
    Doordat mijn emialadres is veranderd had ik dit verslg nog niet gelezen. Mooie foto's.
    Ik bel je een deze dagen om te overleggen over komen in jan.
    Liefs
    Paulien

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Werken in het buitenland met VSO

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2013

30 Oktober 2013

21 Juli 2013

21 July 2013

20 Juni 2013

17 Juni 2013

17 April 2013

17 April 2013

31 Maart 2013

31 Maart 2013 Pasen
Trees

Actief sinds 06 Okt. 2011
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 49163

Voorgaande reizen:

12 Januari 2012 - 30 November -0001

Werken in het buitenland met VSO

Landen bezocht: